מין הוא חלק בלתי נפרד מהחיים ורובנו המוחלט אוהב מין ונמשך לבני המין השני או לבני אותו המין. אבל יש אנשים שמין זה הדבר האחרון שמעניין אותם. וכשאנחנו אומרים לא מעניין, אנחנו לא מתכוונים לממש לא מעניין.

 

א-מיניות, או אסקסואליות היא היעדר משיכה מינית ונחשבת לסוג של נטייה מינית. וכן, יש אנשים שלא נששכים לאף-אחד ואין להם שום רצון לעשות מין. תתפלאו.

 

יצאנו לראיין אנשים בדיוק כאלו בשביל לשמוע איך זה משפיע על חייהם ולהבין איך לעזאזל אפשר לחיות בלי מין?

 

"המסקנה הייתה חד-משמעית - אני לא נמשכת לשום דבר"

 

אבישג (35) התנסתה עם גברים, לאחר מכן עם נשים ולבסוף הגיעה למסקנה שהיא לא מעוניינת לא בזה ולא בזו.

 

כשהיית עם גברים או נשים, היה שלב שנמשכת למישהו או מישהי?

 

"בהתחלה היה לי חבר וכבר בשלב שהתמזמזנו לא הבנתי מה הקטע, אבל אהבתי את העובדה שיש לי חבר. חשבתי שאחרי שנשכב אני אהנה מזה, אבל כל הזמן רק רציתי שזה יגמר ולא פינטזתי על זה או רציתי את זה בשום דרך.

 

הנחתי לעצמי שכנראה אני לסבית. אז נפרדתי ממנו וחצי שנה לאחר מכן פגשתי מישהי בפאב ויצאנו תקופה. גיליתי מהר מאד שאני גם לא נמשכת לנשים. ניסיתי לאחר-מכן עוד גברים ועוד נשים, אבל המסקנה הייתה חד-משמעית - אני לא נמשכת לשום דבר".

 

סליחה על השאלה האישית, אבל יוצא לך לאונן?

 

"ניסיתי כמה פעמים עם עצמי ואפילו עם אביזרי מין. נראה לי שהצלחתי פעם אחת לגמור, אבל אני לא בטוחה. בכל מקרה, הויברטור שלי מעלה אבק במגירה. בטח אזרוק אותו בפסח הבא".

 

"אני אמנם אשמח לזוגיות, אבל רק עם מישהי שגם היא א-מינית"

 

רונן (42) הוא איש היי-טק בכיר שיצא בעבר לכמה דייטים, אבל הוא מעולם לא שכב עם אישה או גבר והוא גם לא מעוניין בזה בשום צורה.

 

איך אתה יודע אם לא ניסית?

 

"הגעתי כמה פעמים בחיי לסיטואציה מינית עם בחורה, אבל תמיד עצרתי את זה לפני שהגענו לחדירה. לא רציתי להמשיך, זה היה נראה לי לא נוח, מיותר. אני מעדיף לאונן בעצמי וגם את זה אני עושה לעיתים רחוקות".

 

וכשאתה מאונן, אתה חושב על סיטואציות מיניות?

 

"לא. אני לא חושב על משהו מיוחד. אולי על עבודה לפעמים. לרוב אני פשוט מתרכז בסיטואציה ובתחושה. כשאני עם אישה או גבר או כל אורגניזם אחר, אני פשוט לא  מצליח להתרכז בתחושות.

 

אני בן-אדם שהעבודה היא כל חייו וזה מה שמרגש אותי ונותן לי דרייב בחיים. אני אמנם אשמח לזוגיות, אבל רק עם מישהי שגם היא א-מינית. עד אז, העבודה מספקת אותי וממלאת אותי".

 

"חשבתי שאם אני אעשה את זה אני בטח אהנה כי ככה זה בסרטים"

 

אורלי (27) שכבה עם גבר רק פעם אחת בחייה וזה הספיק לה בשביל להבין שאין לה שום עניין לעשות את זה שוב.

 

פעם אחת וזהו?

 

"כן. והיה לא משהו בכלל. זה היה בגיל 19. יצאתי עם מישהו חודש ובתכלס מלכתחילה לא הרגשתי צורך לשכב איתו, אבל עשיתי את זה. לא רציתי להיות בתולה יותר. חשבתי שאם אני אעשה את זה אני בטח אהנה כי ככה זה בסרטים. מה שקרה בפועל זה שכאב לי ואחרי זה פשוט ביקשתי ממנו להפסיק, אז הוא הפסיק. מאז לא הרגשתי שום צורך לעשות את זה שוב".

 

אפילו לא חשבת לנסות?

 

"לא, זה לא בוער בי בשום צורה. אני לא מפנטזת על זה ואני לא נמשכת לאף-אחד, גם לא לנשים או לבובות מין. שום דבר. אני גם לא רואה צורך לנסות לחקור את עצמי עם דילדו או הרוקט פוקט הזה או איך שלא קוראים לזה".

 

ומה בנוגע לזוגיות?

 

"אני נמצאת בפורום באינטרנט של א-מיניים. זה מאד נחמד לחלוק שם סיפורים או סתם להכיר חברים חדשים, אבל בינתיים לא מצאתי שם מישהו שארצה להיות איתו בזוגיות, אבל אני לא מוותרת. אני רוצה ילדים. במקרה הכי גרוע אני אפנה לתרומת זרע, אבל יש לי זמן עד אז".