אתם מכירים את התסריט: סיר מכיר מכסה. הסיר והמכסה מתאהבים ואחרי כמה דייטים ומגורים משותפים הסיר כורע ברך ומציע למכסה נישואים.

 

לרוב המכסה מתרגש מהמחווה של הסיר ונענה בחיוב והשניים סוגרים את אולמי מחצלת וכולם אומרים שהאירוע היה מדהים, השמלה נהדרת והקיטרינג פשוט מעולה.

 

אך לא תמיד כך הדבר. לפעמים ישנן הצעות נישואים שנגמרות בתשובה שלילית. זה בדיוק מה שקרה לקובי, עמיחי, בני ודין. ארבעתם כרעו ברך, נענו בשלילה וכעת הם משחזרים את הרגע בו הם שמעו את ה"לא" הכי מפתיע בחייהם.

 

עמיחי היה בן 29 ובזוגיות של למעלה מ-3 שנים עם מישהי שהכיר בלימודים. באותה שנה הוא סיים את לימודיו, מצא עבודה והחליט שהגיע הזמן להתמסד.

 

ההכנות

"רציתי לעשות משהו מיוחד. אז לקחתי אותה ללונה-פארק ועלינו לגלגל הענק. ושם, בגובה של כ-50 מטרים, כרעתי ברך ושלפתי טבעת שקניתי במיטב כספי".

 

התגובה

"היא הייתה בשוק. היא לא אמרה כלום ועוד שנייה היינו צריכים לרדת מהגלגל. ניסיתי להאיץ בה לתת לי תשובה. הייתי משוכנע שהיא תגיד כן ושהיא פשוט לא מעכלת מרוב הלם. ואז היא אמרה לי שהיא ממש מצטערת ושהיא לא מסוגלת. כבר באותו היום היא עזבה את הדירה המשותפת שלנו".

 

סוף-דבר

"מסתבר שהיא חשבה על פרידה בחודשים שלפני ההצעה ועצם ההצעה רק גרמה לה להבין כמה היא צריכה להיפרד ממני. אני חושב שהיא עשתה טעות ושהיא פשוט פחדה. היה לנו באמת קשר טוב. מאז, לא מצאתי מישהי, אבל אני ממשיך לחפש".

 

בני ובת-זוגו היו סך-הכל שנה ביחד כשמלאו לו 25 שנים. היא הייתה אז בת 22 והאהבה שלהם הייתה חזקה. בני הלך לבחור טבעת עם אמא שלו ובאותו יום הציע לזוגתו נישואים.

 

ההכנות

"לקחתי יום חופש באותו יום והיא הייתה בעבודה. ניקיתי את כל הבית כאילו היה פסח, קניתי איזה 200 בלונים אדומים ופיזרתי אינספור עלי-כותרת בחדר השינה. הכנתי גם שלט ענק עם תמונה שלנו וכיתוב 'התינשאי לי?' הדלקתי נרות ריחניים, עמעמתי אורות ושמתי מוסיקת צ'יל אאוט ברקע. ואז היא הגיעה".

 

התגובה

"היא אמרה כן. אבל היא לא קפצה משמחה או התרגשה במיוחד. פה התחלתי לחשוש. כבר באותו היום היא נסעה לבקר את המשפחה שלה. אני לא יודע מה בדיוק היה שם ומה ההורים או האחים שלה אמרו לה, אבל כשהיא חזרה לדירה היא הביאה לי את הטבעת ואמרה שהיא צעירה ושהיא עוד לא מוכנה".

 

סוף-דבר

נשארנו ביחד למרות שנפגעתי. חצי שנה אחרי זה נפרדנו. מאז אותו היום לא סמכתי עליה שהיא באמת אוהבת אותי ורבנו המון, בעיקר בגללי. ההידרדרות בקשר הייתה מהירה והפרידה הייתה החלטה משותפת. מה שהורג אותי זה שעכשיו ההורים שלה בטח אומרים לה 'רואה? איזה מזל שלא התחתנת איתו'".

 

קובי היה בן 40 עד שסוף סוף מישהי הצליחה לגרום לו להתאהב.  אז לאחר 3 חודשים בודדים של זוגיות מאושרת ומלאת פרפרים, הוא הגיע למסקנה שהיא האחת והיחידה.

 

ההכנות

"היינו בבוקר בחנות מין וקניתי לה ויברטור מטורף. עשינו מין כמו ארנבים ובערב הלכנו לים. החוף היה ריק מאנשים והייתה שקיעה כתומה-אדומה, ממש התפאורה המושלמת. ואז, כשאנחנו בתוך מי הים, הוצאתי טבעת וביקשתי ממנה שתהיה אשתי".

 

התגובה

"היא צחקה. ממש התפוצצה מצחוק. נורא נעלבתי. היא אמרה שאנחנו עוד לא מכירים, אבל שאם עוד שנה מהיום עוד נהיה ביחד, אז ברור שהיא תסכים".

 

סוף-דבר

"נשארנו ביחד. כבר עברה יותר משנה, אבל עוד לא הצעתי לה נישואים. שתחכה, עכשיו אני זה שצריך להיות בטוח".

 

דין ובת-זוגו הכירו בזמן השירות הצבאי וכששניהם השתחררו הם חסכו כסף לטיול להודו. בת-זוגו לא ידעה, אבל דין, שהשתחרר מעט לפניה, חסך כסף נוסף לטבעת.

 

ההכנות

"הגענו לואטה קנאל שבדרום הודו. זה מקום יפהפה עם זריחות מטורפות. אתה פשוט נמצא מעל העננים והנוף לא נתפס. אז יום אחד אמרתי לה שנישאר ערים בשביל לצפות בזריחה, ואז, כשישבנו מכורבלים ובהינו בנוף הקסום, כרעתי ברך וביקשתי ממנה שנמשיך את הטיול שלנו לכל החיים".

 

התגובה

"ראיתי שהיא לא מתלהבת והיא אמרה שהיא פשוט ממש עייפה ושזה נורא מבלבל אותה. היא פשוט הלכה לישון ולא אמרה דבר. אני נשארתי ער והסתובבתי מהורהר במשך שעות. כשחזרתי לחדר שלנו היא אמרה לי שזה מפחיד אותה, שאנחנו עוד צעירים ושהיא מרגישה שהיא עוד לא חוותה כלום. היא רצתה שנישאר ביחד, התחננה. אבל אני לא יכולתי".

 

סוף-דבר

"כל אחד המשיך לבדו במסע בהודו ודי ניתקנו קשר. שלוש שנים שנים אחרי היא שלחה לי הודעה בפייסבוק והציעה שניפגש. היה לנו יום מאד רומנטי. אחר-כך היא באה אליי, קשרתי אותה ועשינו מין מטורף, מלא אביזרי מין והצלפות. חזרנו להיות ביחד ואחרי שנה נוספת היא הציעה לי נישואים. הסכמתי והשאר היסטוריה".