אין זוגות שלא רבים. והאמת? לריב זה בריא. זוגות שלא רבים בכלל זה או כי הם בתחילת הקשר והכל טוב ויפה או שהם מסתירים את העובדה שהם רבים או שהם שומרים בבטן (מתכון לאסון) או שהם לא מספיק אוהבים.

 

אבל מה עושים כשהריבים הופכים לתכופים יותר ויותר והופכים להיות חלק עיקרי בתקשורת ביניכם? קודם כל מבינים שבחיים משותפים צצים קונפליקטים שאי-אפשר להימנע מהם וצריך לדעת להתמודד איתם בצורה בריאה. בשביל לריב בצורה בריאה צריך להכיר ולשמור על החוקים ועל הכללים של הריב הזוגי.

 

תחשבו רגע – מה באמת מפריע לכם?

מהם הדברים בבן הזוג שבאמת קשה לכם איתם? אלו שהם קו אדום מבחינתכם? אל תבזבזו אנרגיות מיותרות על זה שפעם אחת לפני חודש הוא זרק את המגבת על המיטה או שהיא השאירה את המקרר פתוח. התרכזו בתכלס.

 

התמקדו בדברים האלה ודונו עליהם כאשר כל צד מתחייב להקשיב לשני ולהשתדל להקל עליו. בכל זאת, כשאוהבים רוצים לעשות טוב אחד לשני, לא?

 

לא להאשים

משהו מפריע לכם? בן הזוג פגע בכם? חשוב שלא תבואו אליו בהאשמות, אפילו אם הוא או היא באמת אשמים. תבקשו מבן הזוג, תדונו איתו תוך כדי שאתם שומרים על שיחה נעימה ונמנעים מטונים צורמים.

 

ברגע שתוקפים, הצד השני יתגונן ואז לא יצא מהשיחה הזאת שום דבר מלבד תסכול וייאוש. עם גישה של שיתוף וגילוי לב, יש סיכוי גבוה יותר שהצד השני יקשיב.

 

כשאתם מסבירים לפרטנר מה מפריע לכם, אתם יכולים להגיד גם מה יצא לו במידה והוא יתאמץ בשבילכם. למשל: אני נורא מתעייפת מלקלח ולהשכיב את הילדים לישון בעצמי ואז אני מגיעה למיטה תשושה. אם תעזור לי קצת יותר יהיה לנו יותר זמן לבלות ביחד בערב ולעשות קצת יותר סקס.

 

לא לנהל משא ומתן בשעת כעס

אם אתם ממש כעוסים, חכו כמה רגעים או שעות לפני שאתם נכנסים אחד בשני. בשעת כעס יתכן שתגידו דברים שתצטערו עליהם שיצרבו בזיכרון של בני זוגכם ויגרמו למשקעים חמורים.

 

לאחר שהעצבים ירגעו תדברו כשאתם משאירים את הטינה מאחור ולא נותנים לפגיעות של בן הזוג מהעבר להשפיע, אלא אם כן מדובר בדפוס שמפריע לכם.

 

לא לריב אם אין זמן

אם מישהו מכם בדיוק צריך לצאת עוד 10 דקות, תתאפקו רגע וחכו עם זה.

 

חשוב לתת זמן לריב כדי שתוכלו לדון על הנושאים שמפריעים לכם ללא הפרעות נסיבתיות. כשהזמן קצר, סביר שהדברים לא יחדרו וזהו מתכון לאי-הבנות שעדיף להימנע מהן.

 

קחו אחריות

אם ישנן טענות כלפיכם, במקום ישר להתגונן, תעשו רגע חושבים עם עצמכם. אולי יש משהו בדבריו של בן הזוג.

 

במידה ויש משהו בדבריו ומדובר בבקשה שאתם יכולים לבצע, קחו אחריות ועשו זאת. ההערכה שתקבלו על כך תשתלם כפליים.

 

שביתת אש

זה אולי נשמע קלישאה, אבל באמת לא כדאי ללכת לישון כעוסים.

 

אם השעה כבר מאוחרת והמתח עדיין באוויר, קחו רגע נשימה, הרגעו, חבקו אחד את השני, אמרו שאתם אוהבים ומקסימום תסיימו לריב יום למחרת.

 

אל תחששו לפנות לייעוץ

ללכת לייעוץ זוגי זה ממש לא אומר שאתם איזה זוג ממורמר שלא יודע לפתור דברים בעצמו.

 

זה אומר שאתם צריכים קצת הכוונה וראייה מבחוץ ושאתם באמת אוהבים אחד את שני ומוכנים להתאמץ בשביל שהקשר הזה יעבוד.

מחיר רגיל ‏499.00 ₪ מחיר מבצע ‏449.00 ₪

לחץ כאן לפרטים נוספים

ייעוץ זוגי לא חייב להיות מתמשך. אם המצב קשה, תנו הזדמנות ולכו לכמה מפגשים. לפעמים קצת אובייקטיביות מקצועית היא כל מה שצריך בשביל לפתור את הבעיה.

 

זכרו שאתם אוהבים

זוגות שרבים הם זוגות אוהבים. אתם תיפגעו רק ממישהו שאכפת לכם ממנו ותשתנו רק בשביל מישהו שאתם באמת אוהבים.

 

כמו שאתם זוכרים למה בן הזוג עולה לכם על העצבים, זכרו גם מהן הסיבות שבגללן אתם איתו מלכתחילה, מעבר להרגל. זכרו מה אתם מעריכים בבן הזוג ומה מייחד אותו או אתה מכל שאר האנשים.

 

אל תשכחו להיות רומנטיים מדי פעם והפגינו את האהבה הזאת. זכרו להגיד שאתם אוהבים, חבקו הרבה. קנו מתנות קטנות, הפתיעו אותם עם הלבשה תחתונה סקסית או אביזרי מין מחנות סקס, כמו טבעת רטט או ויברטור זוגי שתוכלו לחלוק יחדיו. בסופו של דבר, אחד היתרונות בריבים הוא "מייק-אפ סקס".

 

שולם, שולם לעולם.