השאלה: "האם כדאי לצפות בסרטים אירוטיים יחד עם בן הזוג?" עשויה להעלות תגובות רבות – חלק מהאנשים יעידו כי הם לא יכולים בכלל לחשוב על צפייה משותפת (או צפייה בכלל) ואחרים יגידו כי הצפייה יכולה לשפר את חיי המין, אך לפני שנבחן את השאלה בצורה מעמיקה יותר ננסה להסביר מדוע נוצר לפורנו שם רע.

פורנו – למה כל כך הרבה אנשים לא אוהבים אותך?

אנשים רבים יוצאים נגד הפורנו וטוענים שהוא מביא עמו הרבה בעיות. לפי דעות רבות הפורנו מחפיץ נשים ומציג אותן כבנות אדם שזמינות לגבר באופן מתמיד בעוד הגבר יכול לקחת אותן ולעשות בהן מה שהוא רוצה בלי להעניק להן יחס אנושי ובלי לקיים תקשורת נורמלית.

כמו כן, טוענים רבים שהפורנו אינו שונה מזנות משום שהשחקנים מקבלים תשלום עבור הצפייה בגופם, גם אם מדובר על צפייה בחינם. נוסף על כך, הפורנו גורם לעליה בסף הגירוי וכמו בהתמכרות - יש צורך בסרט אינטנסיבי יותר כדי להגיע לאותה רמת גירוי בכל פעם מחדש.

אם לא די בזאת, הפורנו פוגע בדימוי העצמי משום שרוב בני האדם אינם נראים כמו שחקני הפורנו שצורכים תרופות וסטרואידים ונבחרים בהתאם למידות שאינן סבירות. כמו כן, האנשים הרגילים לא מתנהגים כמו שחקני הפורנו. השילוב בין הפגיעה בדימוי העצמי ויצירת ציפיות שאינן מציאותיות יוצר פער עצום וגורם לפגיעה במערכות היחסים.

לאחר שמנינו את הנושאים הבעייתיים של הפורנו ננסה להסביר כיצד בכל זאת ניתן להפוך את הצפייה המשותפת בו לדבר יעיל שיכול לקרב בין בני הזוג.

אולי יעניינו אתכם המוצרים הבאים:

פורנו – יש בך גם צדדים טובים?

כעת נחזור לשאלה ששאלנו בתחילת המאמר – "האם כדאי לצפות בפורנו יחד עם בן הזוג?". התשובה לשאלה היא שכן, לפעמים הפורנו יכול לסייע לחיי המין של בני הזוג אך חשוב לדעת כיצד לעשות זאת ולזכור שהדבר אינו מתאים לכולם.

אם אחד מבני הזוג מעוניין לצפות בפורנו ביחד עליו לשוחח עם בן או בת הזוג ולקבל את הסכמתו, אין לבצע שום דבר ללא הסכמה ורצון הדדי. כמו כן, יש להביט על הפורנו ככלי ללמידה או ככלי לפיתוי ולזכור כל הזמן שהוא אינו משקף את החיים האמיתיים. כשאנו אומרים: "ללמוד מפורנו" איננו מתכוונים שיש לבצע את האקט בצורה שזהה לסרט אלא שניתן לקבל רעיונות לגבי תנוחות, אביזרי מין וכמובן להעלות שאלות במהלך או לאחר הצפייה ולבדוק האם בן או בת הזוג התגרו מפעולה מסוימת. בהמשך ניתן גם לייצר שיחה על פנטזיות ורצונות.

עניין חשוב הוא לבחור בסרט פורנו שמתאים לשני הצדדים – כך שהוא לא יהיה רך מידי ולא מאיים מידי – אלא אם כן זהו הרצון והוא הדדי.

הדבר החשוב ביותר הוא להרגיש בנוח בעת הצפייה ולא להפוך אותה לאובססיה להזדקק לה בכל פעם בה מקיימים יחסי מין. כמובן שאין לראות בה דבר שמשקף את המציאות, אלא פשוט ליהנות מהצפייה ולאפשר לה להצית את הדמיון ולעורר את התשוקה.