בעבר – בימים שההורים שלנו היו צעירים, לא היה ניתן להעלות על הדעת מצב בו היחסים יהיו פתוחים וכל זוג שנמצא יחד ובעיקר התחתן היה מחויב לבן זוגו (איננו מדברים על סיפורים שהופיעו בתנ"ך בהם נהגו המלכים לקיים יחסי מין עם נשים רבות).

עם חלוף השנים נפתח העולם למגוון סוגי מיניות כאשר אחד מהם הוא יחסים פתוחים. אם אתם מעוניינים לעשות את הצעד ולקיים יחסים פתוחים יהיה עליכם לחשוב טוב ולא לבצע החלטות פזיזות שעלולות לפגוע בכם בהמשך, חשבו אם עצמכם – נתחו את הקשר שלכם, את המצב בו אתם נמצאים ואת אופייכם, שוחחו זה עם זו בשקט ובשלווה והגיעו למסקנות.

יחסי פתוחים – לאילו אנשים זה יכול להתאים?

יחסים פתוחים מתאימים לזוגות שרוצים לחיות יחד אך גם לקיים מערכות יחסים בנפרד. החלטה יכולה להתבצע רק כששני הצדדים מסכימים ומרגישים בנוח לחיות כך, אסור להסכים לקיים יחסים פתוחים רק כדי לרצות את הצד השני, הסכמה כזו תפגע בבן הזוג שרצה לרצות ותהרוס את הקשר. כמו כן, לא מומלץ לקיים מערכת יחסים פתוחה בתחילת קשר שכן סביר להניח שהצד שהציע זאת הינו רודף שמלות או פאם פאטאל. אם מחליטים לקיים יחסים פתוחים יש לקחת אחריות ולקבוע חוקים (כמו בכל מערכת יחסים) והרצון חייב להגיע ממקום בוגר שמודע ליתרונות ולחסרונות. חשוב לציין כי לא תמיד ניתן לחזות את התחושות שמתלוות ליחסים הפתוחים ויש אנשים שניסו וגילו שהם ממש לא מתאימים לזוגיות שכזו וההפך.

מאמרים נוספים שבטח תשמחו לקרוא:

לאילו אנשים לא תתאים מערכת יחסים פתוחה?

למרות שלא ניתן לדעת בוודאות לאילו זוגות תתאים מערכת יחסים פתוחה ולאילו זוגות לא תתאים זוגיות שכזו, יש אנשים שבוודאות לא יתאימו לכך - אנשים שטוב להם בזוגיות ולא חשים דחף להכיר בני זוג אחרים, אנשים רכושניים וקנאים, אנשים שחוו פגיעות נפשיות בעברם, כמו למשל – אונס או טראומה מתקופת השירות הצבאי, אנשים שזקוקים לבן זוגם כדי להרגיש שלמים ואנשים שזקוקים לוודאות ו"קרקע מוצקה" ללא דרמות, לא יתאימו לכך. נוסף על כך, הפתיחות לא תתאים לאנשים שלא בטוחים בזוגיות שלהם – במקרים אלו היא עשויה לפגוע בזוגיות עוד יותר ואף להוביל לפרידה.

חוקים נוקשים, הקשבה, הבנה ולקיחת סיכונים – הבסיס לזוגיות פתוחה

במידה ומחליטים לקיים מערכת יחסים פתוחה חשוב לקבוע גבולות ברורים ולעמוד בהם, אי עמידה בתנאים עשויה להרוס את הניסיון ולגרום לפרידה. הכרות עצמית ולקיחת סיכונים הינם חלק בלתי נפרד מזוגיות פתוחה ועליה להגיע מתוך הסכמה והקשבה לצרכים של בני הזוג. חשוב לזכור שיש מגוון דרכים אחרות שיכולות לרענן ולתבל מונוגמיה אז אם לא מרגישים צורך עז לפתוח את הזוגיות אולי עדיף להשאיר אותה בתור פנטזיה.