מה זה חומר סיכה ולמה צריך אותו?

חומר סיכה הוא הוא חומר שמפחית את רמת החיכוך ומשתמשים בו בתחום הרפואה ומהלך קיום יחסי מין. כאשר מדובר על קיום יחסי מין מסייע החומר להפחתת החיכוך בין הפין, פי הטבעת והנרתיק. באמצעות הפחתת

החיכוך ניתן לשמור על הקונדום שלם, להגביר את ההנאה ולבצע יחסי מין בצורה נוחה יותר - כאשר יש מחסור בחומר סיכה טבעי. המחסור בחומר סיכה גורם לכאבים במהלך החדירה ובאמצעות חומר הסיכה ניתן לפתור זאת.

ישנם כמה גורמים שעשויים להשפיע על היובש בנרתיק – היובש יכול להיות תוצאה של לחצים נפשיים, שינויים ברמות ההורמונים, גיל מבוגר או שימוש בתרופות. כיום, ניתן למצוא מגוון סוגים של חומרי סיכה - עליהם נסביר בהמשך.

כמה סוגים של חומרי סיכה

כפי שציינו - היום ניתן לרכוש מגוון סוגים של חומרי סיכה, לרבות חומר סיכה בטעמים, מרקמים, טמפרטורות וריחות שונים כך שאפשר לשחק עם האפשרויות. לפניכם 3 סוגים שונים של חומרי סיכה.

3 סוגים של חומרי סיכה והמאפיינים של כל סוג

1. חומר סיכה שמבוסס על מים – חומרי סיכה שמבוססים על מים אינם מזיקים לקונדום וברוב המקרים לא יוצרים גירויים בעור. החיסרון של חומרי הסיכה הללו הוא שהם מתייבשים מהר אך ניתן לפתור זאת באמצעות שימוש בכמות גדולה יותר של חומר. ניתן למצוא חומרי סיכה שמבוססים על מים וכוללים גליצרין – חומרים אלו יהיו חלקים יותר אך יש להימנע מהשימוש במידה ויש רגישות לגליצרין.

2. חומר סיכה שמבוסס על שמן – חומר סיכה שמבוסס על שמן עלול לפגוע ביעילות של הקונדום משום שהוא מאוד מחליק. חיסרון נוסף של חומר סיכה שמבוסס על שמן הוא שהוא עשוי ליצור כתמים.

3. חומר סיכה שמבוסס על סיליקון – חומרי סיכה שמבוססים על סיליקון מחזיקים מעמד לזמן ממושך יותר מחומרי הסיכה האחרים וניתן להשתמש בהם יחד עם קונדום אך חשוב לדעת כי שימוש ממושך בחומר הסיכה עלול לגרום לגירויים. חסרונות נוספים של החומר הוא שלא כל כך קל להוריד אותו ולא מומלץ להשתמש בו יחד עם אביזרי מין שעשויים מסיליקון.

למוצרים

 

להתאים חומרי סיכה / חומר סיכה בטעמים לצרכים האישיים, ליהנות ולשמור על הגוף והנפש

חשוב מאוד להתאים את חומר הסיכה לצרכים האישיים כך שיהיה ניתן ליהנות מיתרונותיו ולשמור על הבריאות והשקט הנפשי, מכאן שבמידה וידועה רגישות למרכיב מסוים יש להימנע משימוש בחומר הסיכה שמכיל אותו. כדי למצוא את חומר הסיכה המתאים ניתן להשתמש בדוגמיות ולאחר בחינתן לרכוש את החומר המתאים. המלצה לדרך: ההגנה הטובה ביותר מפני מחלות מין תתקבל באמצעות שילוב אמצעי הגנה וחומר סיכה שמבוסס על מים או על סיליקון. במידה ואתם מעוניינים להתנסות עם חומר סיכה בטעמים, קיראו תחילה את המרכיבים וודאו שאינכם רגישים אליהם.