באמצעות חומר סיכה ניתן להפחית את רמת החיכוך במהלך קיום יחסי מין להקל על הכאב בעת החדירה. למרות שהחומר מיוצר בנרתיק בצורה טבעית עשויים להיות מצבים בהם תהיה כמות מעטה מידי של חומר סיכה וכתוצאה מכך ייווצר יובש בנרתיק, בעזרת חומרי סיכה יהיה ניתן לפתור את הבעיה.

כיום, ניתן למצוא מגוון סוגים של חומרי סיכה- ניתן לחלק אותם לשלוש קבוצות: חומרי סיכה שמבוססים על מים, חומרי סיכה שמבוססים על סיליקון וחומרי סיכה שמבוססים על שמן. לאנשים שמעוניינים להשתמש בחומר סיכה מומלץ להכיר את הסוגים השונים כך שהם יוכלו לבחור בחומר המתאים ביותר עבורם. במאמר זה נבחן את היתרונות והחסרונות של שלושת קבוצות חומרי הסיכה.

יתרונות וחסרונות של חומרי הסיכה השונים

חומרי סיכה על בסיס מים- מתאים למגוון פעילויות

חומרי סיכה שמבוססים על מים קיימים במרקמים שונים. מדובר על חומרים דלילים באופן יחסי אך ניתן למרוח אותם על צעצועי מין שעשויים מכל החומרים, הם מתאימים לחדירה, אוננות ועוד, הם מתייבשים במהירות ולרוב לא גורמים לגירויים. כמו כן, ניתן לרכוש חומרי סיכה מבוססי מים שמתחממים על ידי נשיפה או חיכוך ומגבירים את רמת ההנאה ואפשר לרכוש אותם בטעמים וללא חומר משמר.

חומרי סיכה מבוססי סיליקון- לא יורדים בקלות ומתאימים למין אנאלי

חומרי סיכה מבוססי סיליקון הינם שומניים יחסית ומיועדים בעיקר למין אנאלי. כמו כן הם לא יורדים בקלות כך שניתן להמשיך איתם הישר אל המקלחת. החסרונות שלהם הם שהם עשויים להשאיר כתמים והם לא מתאימים לצעצועי מין מלטקס וסיליקון. כמו כן, הם לא מתאימים לקונדומים מלטקס. יש לציין כי הם יקרים יותר משאר הסוגים של חומרי הסיכה.

חומרי סיכה מבוססי שמן- מחליקים ולא בטוחים במיוחד

חומרי סיכה מבוססי שמן הינם זולים יחסית אך הם פחות מומלצים ליחסי מין בטוחים משום שהם מחליקים ומפחיתים את היעילות של הקונדום. כמו כן הם עשויים להכתים ולא מתאימים לצעצועי מין מלטקס.

ל-3 הקבוצות הללו מצטרפים 2 חברים נוספים- הסוג הראשון הינו חומרי סיכה שמבוססים על פטרוליום ודומים לשמן תינוקות. חומרי הסיכה הללו עלולים להזיק לצעצועי מין מלטקס לרבות קונדום, הם לא בטוחים במיוחד ואף עשויים להוביל לדלקות בואגינה.

הסוג השני הינו חומרי סיכה אורגניים- חומרים אלו מורכבים משמנים צמחיים ותמציות צמחיות, הם לא מכילים חומרים משמרים, לא מכילים סוכרים או תרכובות סינטטיות ולא עברו בדיקות על בעלי חיים. כמו כן הם לא פוגעים בסביבה.

יש לציין כי לחומרי הסיכה יש יתרונות נוספים- ניתן למצוא חומרי סיכה קוטלי זרע, חומרי סיכה עם אלחוש, חומרי סיכה בריחות שונים ועוד.

קיראו גם:

לבחור את חומר הסיכה המתאים ביותר

כדי להפיק את המרב מחומר הסיכה יש להתאים אותו למטרה (חדירה וגינלית, חדירה אנאלית, שימוש עם צעצועי מין וכו') ולבחור אותו בקפידה- חשוב לקרוא את הרכיבים של החומר ולהימנע מחומרי סיכה שמכילים רכיבים שגורמים לרגישות. לשמחת רבים, כיום ניתן לרכוש את חומרי הסיכה באופן דיסקרטי הישר מחנויות האינטרנט כך שלא צריך אפילו לצאת מפתח הבית ולעורר מבטים סקרניים.